zeropounds

Torsdag

Publicerad 2013-03-14 20:43:47 i Allmänt

Hade en puls som gick i 120 innan typ, men allt gick bra. Bestämde mig för att jag skulle berätta för chefen att jag är gravid nu. På måndag går jag in i v 11, så om 1-2 v är största risken för missfall borta. Jag tyckte det kunde kvitta lite om jag sa det idag eller om 1 vecka, och därför blev det idag. Jag har gått och oroat mig och stressat lite över det samtalet, har varit riktigt rädd eftersom jag är så pass ny här och precis fått fast anställning. Men det gick bra, de hade väl inte mycket att säga direkt egentligen... men nu är det gjort, och det känns jäkligt  bra och lättande. Skulle nåt nu gå snett ändå känns det ändå bra att de vet på jobbet, eftersom man träffar de så ofta och då slipper förklara allt om vad som hänt. 
 
Efter samtalet med chefen berättade jag det för kollegorna jag hade rast med, 3 jag jobbar och pratar mycket med. 1 i min ålder ungefär, en vän till sambon, och 2 kvinnor i mammas ålder som är rätt sköna. De blev jätteglada, sambons vän har själv fått en son nu i oktober och började genast förmana mig om att jag inte kan hatta runt och stressa runt på jobb som jag gjort nu.. "ja mamma" tänkte jag, men han har egentligen rätt. 
 
Känns så skönt nu när de vet faktiskt. Alla har bara varit glada för min skull, t.o.m ena tjejen där jag jobbar en del med, några år äldre med två barn, som nyligen gjorde en hysterektomi... Har hela tiden haft lite småångest över att berätta för henne när jag vet att hon blev så förkrossad över att hon hade så mycket cellförändringar/tumörer i livmodern. Känns lite som en spark på en som redan ligger ned liksom, och vi umgås och pratar ändå en hel del på jobb när vi har samma pass. Men hon var också väldigt glad för min skull och pratade mycket om det och sina erfaarenheter när hon kom fram och sa grattis, att sambons vän på jobbet hade skvallrat lite ute på lagret haha..
 
Nä, nu är det nog dags för lite glass och Big bang theory. Hittade en ny glass i frysarna på jobbet för någon vecka sedan som jag ville testa, skumbananglass! :D 
Ska njuta av min sovmorgon imorgon och ev traska bort till svärmor och säga hej innan jag börjar jobba. Sen är det jobbhelg hela helgen... Vet inte om hon skulle pika mig lite eller om hon ville jag skulle göra det, men hon sa tydligen till sambon som hann med en snabb kopp kaffe där innan han hämtade mig, att jag hemskt gärna fick lov att komma dit även utan honom om jag kände för det. Så har jag ork tidigare imorgon får det la bli så :) 

Kommentarer

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2013-03-17 18:27:17

Jag har glömt att svara dig va?

Va skönt att de på jobbet tog det bra och att alla är glada för din skull! Måste kännas skönt att slippa gå och dölja hur du mår så att de fattar att du inte är så pigg? Min kompis som fick barn nu i januari var jättetrött i början av graviditeten, men det gick över sedan. Hoppas det blir så för dig men testa med kosten för jag tror att du får i dig alldeles för lite :-/

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

F.d (?) ätstörd, numera gravid. En kamp för att övervinna gamla matspöken, leva normalt och i väntan på bebisen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela