zeropounds

Måndag

Publicerad 2013-03-11 09:08:00 i Allmänt

Jag är en typisk sängmänniska. Jag hade kunnat bo i min säng, för att jag gillar den så mycket. Hos mina föräldrar gjorde jag allt i den; pluggade, åt, sov, chattade, tittade tv och film. Då och då bytte jag till divandelen i min soffa, där var också skönt att ligga.
När jag flyttade in hos mannen var det väl inte lika mycket sängen som gällde förrän han skaffade en ordentlig sängram och blev 180 säng. Sofforna och köket var mitt place innan. Nu när vi flyttade ihop i huset fick vi ta min säng eftersom hans tyvärr inte funkade här. Här är vi mest i vardagsrummet i min soffa. Men idag, just idag denna morgonen,  har jag vuxit fast i sängen. Åh vad skönt att vara hemma en dag till bara, och ligga och lata sig hela dagen i sängen. Titta film och surfa bara. Gud vad det hade varit härligt.
 
Känner mig trött och tung i kroppen av för lite sömn och svanken jävlas. Några nerver hamnar i kläm i vissa läge, och det är rena döden för mig när jag böjer och lyfter mycket. Idag har jag en lugn dag och "bara" 7 h rent arbete, men det är inte på mitt huvudsakliga område. Idag är det kassa och golv, och då kan jag välja lättare grejor att bära på. Ska bli så skönt när jag blir större och slipper alla tunga lyft!
 
Ställde mig på vågen idag och har kvar det + 1 kg jag brukar ha numera. Ibland försvinner det och ibland är det tillbaka. Helt normalt alltså. Vikten känns inte alltför jobbig just nu, faktum är att mitt intag känns mest jobbigt just nu. Att det är så enformigt och mest består av mackor. Men jag har svårt för att vilja äta lagad mat på kvällarna nu, doften gör mig illamående och tanken på mat likaså. Då går mackor, knäckebröd eller typ sötsaker ner lättare. Inte för mycket sött ju, har fortfarande min gräns innan jag mår illa av även det. Det är väl också helt normalt, de brukar säga att man ska satsa på kall, doftfri mat... men vad återstår? Typ sallad? Känner inte för det, och matigare sallader går fetbort. Mår illa av nån anledning av tanken på kyckling, antagligen för vi har ätit det så ofta innan. Ska prata med bm om det om två veckor.
Annars går vikten faktiskt rätt bra tycker jag. Det syns inte att jag är gravid än alls, jag har fortfarande en smal mage - enligt alla andra - men jag tänker inte heller kränga och gå upp en massa i vikt för den sakens skull. Jag tänker hålla mig till det rekommenderade, 10-12 kg typ, helst 10. Då är det bara bebis, vatten m.m...Hade jag gått upp mer och blivit större efteråt vet jag att jag hade fallit tillbaka i alla äs igen efteråt. Då går jag hellre upp det nödvändiga, sen i höst kan jag börja motionera så snart man kan och gå ut och gå med vagnen och droppa några kg på så sätt ju. Hälsosamt i alla fall. Inget äs mer tack..

Kommentarer

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2013-03-11 15:10:53

Fin du är som peppar mig <3 Ska försöka att kämpa mig vidare och att be om hjälp och att ta emot den hjälp som man får är kanske ett bra steg.

Ska få komma tillbaka till min äs-enhet även om jag inte tyckte att det gav mig så mkt så är det bättre än inget.

Spännande att det växer en liten varelse inom dig :) Jobbigt det måste vara att inte kunna äta lagad mat men jag skulle nog lätt känna detsamma för mår man illa så går bara mackor och sötsaker ner. Vad äter du för pålägg på mackorna? Du kan ju satsa på mer matiga pålägg om du inte äter det redan?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

F.d (?) ätstörd, numera gravid. En kamp för att övervinna gamla matspöken, leva normalt och i väntan på bebisen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela