zeropounds

Hemmafru

Publicerad 2013-03-13 13:05:55 i Allmänt

Detta skulle jag nog kunna bli van vid, gå hemma och pyssla. ;P Nä, idag är min lediga dag och den utnyttjas i sängen. Sen ska jag jobba 6 dagar i streck, och jag vet hur tröttsamt det blir, särskilt just nu.  
Känner att jag blir lite bortskämd med kärlek för tillfället, nu när mannen börjat jobba. Vi var ju åtskilda hela dagarna innan också eftersom jag jobbade men han hade rätt mycket ångest och depp då pga sin avsaknad av jobb... Nu blir jag överröst av kärlek när han kommer hem, säger hela tiden hur mycket han faktiskt älskar mig och ser fram emot vårt barn. Eller som nyss, ringer för att säga hej och att han älskar mig. =) Det har man minsann inte blivit bortskämd med förr från folk! Och det behövs just nu när man känner sig så sliten och ful, innan graviditeten faktiskt börjar synas och så.
 
Har nog inte mycket att skriva idag. Tråkdag som ska fyllas med moppning, tvätt, sängklädesbyte, dusch och big bang theory. Hemmafru, anyone?

Kommentarer

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2013-03-13 18:20:18

Förlåt att jag är seg på att svara.

Va kul att han bekräftar dig så mycket och att han verkar må mkt bättre av att jobba. Kan ju underlätta för dig så att du slipper oroa dig för honom och bara fokusera på dig och barnet :)

Va bra att du också talade om för dina vänner. Kan ju lätt bli missförstånd annars att vännerna tror att man inte vill umgås med dem.

Det är väldigt svårt att be om hjälp och ta emot det av andra. Jag kan inte låta mig hjälpas av mina nära utan bara av professionella och det har jag också svårt med. Men det är något som vi behöver träna på för det kommer att komma fler tillfällen då vi behöver andras hjälp. Särskilt ju äldre man blir och när man skaffar barn och så, så det är ju bra att du försökt lite att våga anförtro dig åt dina nära.

Ja, jag hoppas att det kan funka bättre. Märkte faktiskt att det var mkt som vi gick igenom under hösten som har hjälpt mig så det har varit bra även om hon kanske inte är så bra på att hantera äs. Hon säger väldigt triggande saker ibland men bättre än ingen hjälp.

Va häftigt att veta när olika saker hos barnet utvecklas :) Då kanske man känner sig mer delaktig i det som händer med sin kropp? Hur länge pluggade du till ssk? :)

Kan du inte försöka att testa leverpastej, kalkon, keso, avocado, ägg, köttbullar och sånt på mackan så att du får i dig lite mer protein? Går att variera pålägget väldigt mkt bara att man inte kommer på det.

Jag tycker att blekt är jättefint på andra och om man har fin hy. Men jag är täckt av leverfläckar och ju ljusare jag är desto mer framträdande blir dem. Ja du är lik snövit och det ska du ju verkligen ta som en komplimang eftersom hon är en skönhet:)

Tack för allt pepp om att man ska vara sig själv. Vill så gärna tro på det, men det är svårt att helt plötsligt efter så många år börja acceptera sin egna kropp. Känns som att man ger upp då och inte fortsätter att kämpa för att bli snyggare?
Fast man blir ju inte automatiskt snyggare ju mindre man väger och jag är glad att jag inte är så benig på överkroppen och fått lite mer bröst. Tycker det är fint med kurvor och skulle gärna vilja ha ännu större bröst, kanske får det när jag får barn ;)

Har du blivit bättre på att uppskatta din kropp nu det senaste? Du verkar ju ha en pojkvän som verkligen älskar både din personlighet och kropp :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

F.d (?) ätstörd, numera gravid. En kamp för att övervinna gamla matspöken, leva normalt och i väntan på bebisen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela