zeropounds

Helvetet.

Publicerad 2013-03-29 07:46:47 i Allmänt

Jag tror att jag befinner mig i helvetet just nu. Eller min rygg snarare. Herregud, nu kan det väl ändå inte bli mycket sämre? Varför ska nåt hela tiden strula?! 
Jag är glad att jag ens kan gå, men bara en sån liten, normal rörelse gör ont. Böja mig ner kan jag i princip fetglömma, såvida jag inte gör det väldigt långsamt och försiktigt. Minsta felvridning i benen eller ryggen under nån rörelse gör att jag tappar andan. 
 
Nästa vecka måste jag alltså gå in till chefen och säga att det nya schemat - och gamla för tillfället - inte fungerar. Jag kan gå med på att vara i kylarna  de dagarna man inte kan lösa det, typ söndagar. Det blir just nu två dagar i månaden. Hur det blir i nästa schema vet jag inte, och det kommer nog bli svårt... men det få de lösa. Det eller sjukskrivning känns det som just nu. Och jag vill verkligen jobba. 
Jag försöker intala mig själv att "det är min rättighet!". De kan inte sparka mig för en sådan grej. Right? Att jag själv föreslår en omplacering före sjukskrivning eller minskad arbetstid är ju positivt ändå, det visar ju att jag vill försöka. Eller så är det bara jag som är naiv och tror att världen fungerar bättre än man tror. 
 
Igår fick jag be sambons kompis följa med mig till grannbyn för att kunna handla lite på Maxi. Eller ja, han är ju min vän också, det är han vi umgicks med mest när vi började dejta, där vi festade, sov över ibland och vars soffa vi hade lite skoj i första gången på fyllan hahah. ;) Nåja, han kom och hämtade mig efter jobbet, vi tog en sväng på köpcentret bredvid, var inne på Maxi och käkade lite på Donkan sen. Ganska trevligt faktiskt, komma ut lite och göra nåt UTAN att bli stressad genom alla affärer. ;) 
 
Jobb hela kvällen idag, och hela helgen. Blöh. Börjar inte förrän halv tre, men som vanligt är jag döpigg när sambons klocka ringde. Nåja, det är rätt skönt att vara uppe tidigt också. Igår var första gången jag sett att det var ljust ute när jag slutade jobba. :) Så himla skönt! Och det är ljust ute nu också. Sitter med lite påskmust light och lite godis nu, jag syndar denna morgonen. Köpte en hel del godis, dels för att det är billigt just nu och dels för att jag tänkte knåpa ihop ett påskägg till svägerskans lilla dotter och till min  10-åriga svägerska. :) 

Kommentarer

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2013-04-01 21:42:14

Även om det är en jobbig period just nu med en massa orosmoment och så, så kommer det bli bättre. Håll ut!

Ja, det är ju sant att man känner va tidigt om man har ätit för lite men trodde inte att de kunde påverka hjärtat så fort.

Just det ja, din mamma jobbar där. Konstigt att många föräldrar 'är sådana att de tänker på att det är andra orsaker till att man går ner i vikt och inte en ätstörning. Men är man inte insatt i det så kan det ju vara svårt att veta. Hoppas att dina värden är bra!

Hur var din påsk?

Jag har fått reda på att min storasyster är gravid! Jag är nog fortfarande chockad :P

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

F.d (?) ätstörd, numera gravid. En kamp för att övervinna gamla matspöken, leva normalt och i väntan på bebisen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela