zeropounds

Allt och inget.

Publicerad 2013-04-03 09:02:27 i Allmänt

Det var några dagar sen, men det har varit fullt upp och några jobbiga dagar dessutom... I söndags på jobbet fick jag sådana otroliga smärtor att om jag vore längre gången hade jag trott det var värkar. På kvällen åkte vi in till kk och satt där i 4 h medan vi oroade oss för att Plutten blivit sjuk eller rent av dött.. 
Men nej, falskt alarm. Pluttens hjärta slog på som vanligt och han eller hon rörde sig som fasen. Boxningsmatch eller breakdance, kunde inte avgöra vad det var som var på g men nåt hände där inne i magen. :) 
Efter många tryckningar och kläm över rygg och mage och ett snabbt ultraljud över buken kunde åtminstone jag anta att kroppen börjar varna för de tunga lyften och stressen... Läkaren kunde inte säga ja eller nej, det är så individuellt ju. Sköterskan i receptionen höll med om att det lät logiskt 
Nåja, så länge Plutten mår bra. Nu fick vi ju se det åtminstone och hur hon eller han utvecklats ännu mer sen sist. Häftigt, mitt i det onda. :) 
 
Igår pratade jag med chefen om det och nya schemat... så han ska kolla på det. Jag oroade mig väl lite väl i onödan för hur han skulle ta det, men hade rätt i att det skulle bli jäkligt krångligt. Nåja, hans problem kan jag tycka - vem sätter en gravid kvinna på ännu fler timmar i en sådan tjänst? Bah.
 
All värk har försvunnit nu i alla fall, hann med ett besök hos svägerskan och busade med dottern där, och ett snabbt besök hos svärmor igårkväll. Nu ska jag snart till barnmorskan för inskrivning, vägning, blodtryck och sånt där... och senare blir det shopping. :) wuhu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

F.d (?) ätstörd, numera gravid. En kamp för att övervinna gamla matspöken, leva normalt och i väntan på bebisen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela