zeropounds

Hot mama.

Publicerad 2013-03-18 09:15:07 i Allmänt

Idag är det v.11. Ett steg närmre, känns dock som om tiden går såå sakta.... 
Hade ont i magen igår av och till, som när jag bara hade cystan. Tror det var lite tungt jobb igår faktiskt. Idag känns inget. 
Efter jobbet igår var vi bjudna på middag hos svägerskan, köttfärslimpa och potatis och sen vaniljglass med jordgubbar och därefter chips och/eller godis. Mmmm så gott! Snacka om att jag var hungrig och käkade. Stackarn hade missberäknat lite på middagen eftersom hon vet att jag normalt inte äter mycket och hon skulle väl inte ha så mycket; men med två män på middag, varav en tränar och äter mycket och en bara äter som en kille rent allmänt, plus en gravid kvinna... då krävs det mycket mat. ;D
 
Ska bli rätt intressant att ta sig till jobbet idag, så som det blåser här ute... nästan storm låter det som. Ska se om svärmor kanske hade kunnat köra, men jag tvivlar på det med tanke på att hon inte brukar sluta jobba förrän 14 och jag börjar halv... 
 
Nej, kanske dags för frukost. Känner hur magen kurrar men känner ingen hunger själv. Blev lite nojjig häromdagen också med mat... det är inte svårt att äta just nu, inte alls. Men efter förlossningen och allt... jag vill ju bara gå upp det nödvändigaste så det mer eller mindre är borta igen efter förlossningen. Sen hoppas jag på att kunna amma ordentligt eftersom det kan påverka vikten också och orsaka viktnedgång. Så upp 10-12 kg, ner allt dagarna efter förlossning, och ner ytterligare 8-10 kg därefter av mitt egna. Jag vill bli en snygg mamma! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

F.d (?) ätstörd, numera gravid. En kamp för att övervinna gamla matspöken, leva normalt och i väntan på bebisen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela