zeropounds

Monday morning

Publicerad 2013-03-25 07:47:07 i Allmänt

Igår blev också en dag då vi flängde fram och tillbaka överallt kändes det som. Iväg till grannbyn på förmiddagen för att kolla bil, slog till och skaffade oss en Passat. Stor och rymlig, perfekt familjebil helt enkelt. Och så skön att både köra och åka i! De 75000 sved hårt, men eftersom det är på avbetalning känns det lite lättare... Det är nån tusenlapp vi får hosta upp varje månad, men det är faktiskt värt det egentligen. 
Sen fick vi ju såklart visa bilen för lite vänner och familj, och köra runt ett tag. ;) Vi var inte hemma förrän vid 19 på kvällen. Var hos svägerskan också som hade fyndat lite neutrala bebiskläder till oss, så himla söta. Två tavlor också. Åh, vill få träffa vår bebis nu! Men men, får nöja mig med lite mys med svägerskans mammiga dotter... igår gick det bra, då kunde hon lassa över dottern till mig när hon själv skulle hämta kaffe. Lite gnäll först, men sen släppte det och hon låg och myste bara. :) Så himla härligt! Längtar så sjukt mycket... åtminstone till ul, så man ser att allt är bra, vad det blir för kön och rent allmänt att vi får se vår bebis. 
 
Ny vecka nu med massa jobb, det är tyvärr min jobbhelt nu i helgen... börjar fasa allt mer för mitt ena område på jobb, som egentligen är så tungt och stressigt vissa dagar. Jag klarar det bra, men när man inte bara har sig själv att tänka på blir det värre. Jag vill inte heller gå till chefen och be att få hålla mig enbart på andra området, så länge jag inte blöder eller inte klarar av det känns det som om jag inte har någon anledning. Dessutom vet jag inte hur nya schemat blir som träder i kraft i slutet av april. Kanske har de tagit hänsyn till att jag ju är gravid och satt mig på mer kassa? Tvivlar på det egentligen, tyvärr. Men vi får se. 
 
Känner mig trött och konstig idag, lite lätt illamående. Har inte sovit så bra inatt, då sambon rullat på mig hela natten och tryckt in mig i väggen. :/ Och att putta bort en man på 85-90 kg där 80% är muskler och resten fett... ja, det säger sig själv. Tungt. Har nästan fått slå bort honom. Inte blir det bättre att jag fortfarande vaknar vid 4-5 varje morgon utan anledning, och hans larm går 700 ggr mellan kl 6-7. Usch nä. Egentligen hade jag kunnat sova lite till för jag börjar inte förrän kvart i 1. Men då riskerar jag att bli supertrött sen.
Dagens i-lands problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

F.d (?) ätstörd, numera gravid. En kamp för att övervinna gamla matspöken, leva normalt och i väntan på bebisen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela